FANDOM

Lorn V jest piątą planetą w systemie Lorn. Jest to świat arktyczny, w całości zasypany sniegiem. Imperium utraciło tą planetę na rzecz sił Chaosu z bandy Pożeraczy Światów pod dowództwem Lorda Crulla i hordy Orków. Wojna zniszczyła całą planetę, a jako iż nie przejawiała ona wysokiej wartości strategicznej, ewakuowano całą imperialną ludność i pozostawioną ją by na jej powierzchni zdrajcy i zielonoskórzy wzajemnie się wyrzynali. Była to jednak jednostronna wojna - pozbawione przywództwa, niezorganizowane i skłócone same ze sobą orkowe klany nie stanowiły wyzwania dla sił Chaosu.
Lorn v.jpg

Gwardia Imperialna na Lorn V.

Winter AssaultEdytuj

Gwardia Imperialna pod wodzą Generała Sturnna pewnego dnia wróciła jednak na planetę. Mieli jeden cel - przed opuszczeniem tej planety, na jej powierzchni pozostawione zostały szczątki potężnego Tytana, nazwywanego Dominatusem. Żołnierze mieli oczyścić drogę dla Ultramarines dowodzonych przez Kapelana Varnusa, którzy mieli być załogą machiny wojennej. Gwardia osiągnęła kilka, można rzec, cudownych zwycięstw, dzięki tajemnemu wsparciu Eldarów, którzy chceili dostać się do Tytana by zapobiec inwazji Nekronów.

Mniej więcej w tym samym czasie jednak na planetę dotarł wielki orkowy Herszt Gorgutz Wyrwiczerep, którzy zjednoczył orkowe klany i sprawił że stali się oni bardzo potężni.

Mimo iż misja Gwardii była tajna, Lord Crull dowiedział się o ich planach i o szczątkach Tytana, które od tej chwili sam chciał przejąć. Zawiązał więc z Gorgutzem kruchy sojusz przeciwko sługom Imperatora i Eldarom.

Obszar jednak gdzie pochowany był Tytan był otoczony polem psionicznym, wiodła przez nie tylko jedna droga. Ostatecznie do Dominatusa dostać mogła się tylko jedna frakcja, ta która pierwsza dotrze do bramy.

Udało się to Eldarom, którzy dzięki Kamieniowi Dusz i wsparciu Tytana powstrzymali atak Nekronów. Jednakże przez nadmierne używanie broni Dominatusa przegrzały się systemy, co doprowadziło do ogromnej eksplozji. Eldarowie zdążyli uciec, jednak wszystkie siły Gwardii Imperialnej zostały przez wybuch pogrzebane.

Po tych wydarzeniach nie wiadomo co dzieje się z planetą. Prawdopodobnie wciąż trwa tam wojna między Orkami i siłami Chaosu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki