Fandom

Dawn of War Polska

Ekonomia

121stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

W grach RTS zawsze występują jakieś rodzaje surowców, które gracz musi gromadzić by móc budować nowe jednostki, budynki, ulepszania dla żołnierzy, itp. Nie inaczej jest w Dawn of War, gdzie występuje kilka rodzajów zasobów.

PodstawoweEdytuj

Rekwizycja - W Dawn of War po zajęciu punktu należało wybudować na nim posterunek, by zwiększyć przyrost rekwizycji. Im bardziej rozbudowywaliśmy budynek, tym większy przychód otrzymywaliśmy, można było także opracować ulepszenia.

W Dawn of War 2 z kolei, po zajęciu punktu, daje on mały przyrost rekwizycji, jednak z czasem się zwiększa, dlatego ważne jest to, by utrzymywać je jak najdłużej i starać się ich tracić!

Energia - By zdobyć energię w pierwszej części, wystarczyło zbudować generator. Im więcej generatorów, tym większy przychód. Można było również wybudować ulepszenia.

W Dawn of War 2 sprawa wygląda inaczej. W pierwszej kolejności należy zająć punkt energetyczny. Daje to jednak żałośnie mały przychód surowca. By zwiększyć jej przyrost, należy zbudować na nim węzeł, a następnie generatory (maksymalnie 3).

Surowce globalne -  wprowadzone w Dawn of War 2, służą do odpalania potężnych zdolności globalnych. Każda rasa ma inna nazwę dla swoich globalnych zasobów, ale zdobywa się je tylko w jeden sposób: zabijając jednostki wroga oraz tracąc własne.

Populacja - ten rodzaj zasobu określa ile jeszcze jednostek możemy stworzyć. Jeżeli jednostka zabiera więcej populacji niż mamy dostępnej, nie będziemy mogli jej stworzyć. Jedyny sposób na jej odzyskanie to poświęcenie jakiejś jednostki, najlepiej tej, która przestała być przydatna.

SpecjalneEdytuj

Waagh! - jest to specjalny rodzaj zasobów dla Orków. Jego przyrost zwiększa budowanie Sztandarów Waagh! Surowiec ten jest niezbędny do uzupełniania jednostek i kupowania dla nich ulepszeń.

Wiara - specjalny surowiec Sióstr Bitwy. Zwiększa się go poprzez budowę ulepszeń na posterunkach nasłuchowych, także Żyjąca Święta generuje trochę tego surowca. Używa się go do odpalania specjalnych zdolności niektórych jednostek.

Dusze - specjlany surowiec Mrocznych Eldarów. Po zabiciu wroga, nad jego ciałem przez jakiś czas unosi się fioletowa chmurka, oznaczająca duszę. Zbierać je mogą Udręczeni Niewolnicy oraz Talosy. Służy do odpalania zdolności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki