Fandom

Dawn of War Polska

Dominium Tau

121stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Tau są zaawansowaną technologicznie, młodą rasą. Budowę ciała mają podobną do ludzi, lecz ich skóra ma kolor szary, a twarze są bardziej, powiedzmy, spłaszczone. Nie wyznają żadnych bogów, tylko ideologię Wyższego Dobra. Tau nie są ksenofobiczni jak ludzie. Po napotkaniu obcej rasy, w pierwszej kolejności przechodzą do rozmów pokojowych. Jeśli zgodzi się ona dołączyć do Dominium, Tau przekazują im swoje technologie i wiedzę, w zamian żądają lojalności i pomocy militarnej. Dzięki temu w szeregach ich armii walczą przedstawiciele wielu obcych ras.
Fw.jpg

Wojownicy Ognia

Ich historia to około 6 tysięcy lat. Wszystko zaczęło się jeszcze podczas Wielkiej Krucjaty. Wówczas planeta Tau (stąd też oczywiście nazwa rasy) została skazana na całkowite oczyszczenie z zamieszkujących ją obcych, wówczas jeszcze prymitywnych. Planeta została jednak wchłotnięta przez Immaterium podczas Burzy Osnowy, przez co jej mieszkańcy byli całkowicie odizolowani od reszty wszechświata. Wykorzystali ten czas i rozwinęli się technologicznie w niesamowitym stopniu. Kilka tysięcy lat później, planeta wróciła do normalnej rzeczywistości i Tau zaczęli masową kolonizację pobliskich planet, aż jeden z ich statków kosmicznych wleciał na teren Imperium. Nieznany okręt został zestrzelony, a pobrane z wraku próbki DNA zgadzały się z kodem genetycznym pobranym dawno temu od jeszcze prymitywnych Tau.

Mniej więcej od tego czasu Tau coraz agresywniej wbijało się w przestrzeń Imperium. W końcu wysłano ogromną flotę, mającą na celu unicestwić całą rasę. Tak rozpoczęła się Krucjata Damoklesa. Pierwsze planety, na obrzeżach Dominium, padały jedna po drugiej. Tau nie zdawali sobie sprawy z siłą z jaką zadarli... Zresztą, tak samo jak ludzie. Z czasem obcy rzucili do walki swój najlepszy arsenał, jak na przykład kombinezony bojowe. Agresorzy byli zadziwieni ich wytrzymałością, mobilnością i siłą ognia. Straty w szeregach Marines jak i Gwardii były coraz większe, jednak ich upór i liczebność sprawił że niemal zwyciężyli. Do czasu, aż do naszej galaktyki nie wkroczyła flota rojowa Tyranidów, która uniemożliwiła Ludziom dalszą walkę i musieli się wycofać, zostawiając Tau na pastwę Tyranidów. Ci jednak resztkami sił zdołali odeprzeć flotę. Krucjata Damoklesa się nie powiodła, a obie strony konfliktu zrozumiały, że nie mogą się le
Bs.jpg

Różne rodzaje kombinezonów bojowych Tau

kceważyć.

Tau mają też bardzo ciekawą zdolność wrodzoną - są niepodatni na Osnowę. Dzięki temu żaden przedstawiciel tej rasy nie został jeszcze opętany i nie przeszedł na stronę Chaosu. Jest też jednak druga strona medalu - nie mogą przez to korzystać z portali Osnowy co uniemożliwia ekspresową podróż po galaktyce i muszą korzystać z napędu podświetlnego.

Dzielą się na 5 kast - każda z nich ma inne obowiązki w społeczności. Istnieją: Kasta Ognia (żołnierze), Powietrza (piloci, kurierzy), Wody (politycy), Ziemi (budowniczowie), oraz Niebian (duchowi przywódcy).

W walce korzystają głównie z broni energetycznych, takie jak karabiny plazmowe i pulsowe. Jednakże najważniejsze są kombinezony bojowe, specjalnie dla doświadczonych żołnierzy i dowódców. To ich mobilność, wytrzymałość i możliwość zainstalowania wielu rodzajów broni czyni z nich bardo potężną broń do walki z każdym wrogiem. Tau mają jednak problemy z walką wręcz - uważają że jest to prymitywne i do walki w zwarciu wykorzystują sprzymierzone rasy, np. Krootów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki